lördag 18 oktober 2008

Get it Down: 31 for 21 dag 18

Dagens Get it Down får symboliseras av älgjakten. Idag jagades det på vår kommande boplats i Värmland. Pappan var med, dock utan bössa i år eftersom varken han eller mamman hunnit övningsskjuta alls. Barnen och jag stannade hemma och fick rapporter från skogen med jämna mellan rum. Soligt väder och en massa svamp, trattkantarell hav. Trevligt fika mellan dreven. Men älgarna lyste med sin frånvaro. Ovanligt att inte en enda älg faller första dagen men vi kan ju inte alltid ha tur. Storebror hoppas istället på en björn....
Det blev ingen Get it Down vad gäller älgar idag i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Er älgvariant på Get it Down fick mig att skratta högt! Det var ett bra sätt att hitta på ett ämne att blogga om, jag tror jag snor idén och kör en liknande variant med mina tulpan- och kungsängsliljelökar som ska "Down" någon av de närmaste dagarna ...

Anonym sa...

Hej!

Jag ska börja skriva bok om små syskon till barn med
sjukdom/funktionsnedsättning och vad små syskon i förskoleåldern berättar. Ungefär som "Doktorn kunde inte riktigt laga mig". I boken om syskon kommer det finnas barns berättelser, många dialoger och olika redskap – arbetssätt
som hjälper barn att berätta. Vill ni vara med i nya boken? Bidra med vad storbror berättar. Sedan är det ju inte säkert det kommer med i slutlig bok för allt ska igenom en redaktörs falkblick - men jag föreläser och behöver
då citat och exempel - som det från Elsas storebror.

Bästa hälsningar

Christina Renlund

christina.renlund@telia.com

Christina M sa...

Hej
Men vadda kommande boplats? Värmland? Var? Där är jag ju allt som oftast hos mormodern min.

Kram