måndag 3 november 2008

Tungs times two

I fedags följde en nyvaken Elsa med in för att hämta storebror på dagis. Hennes tunga låg väl på underläppen sådär som den kan göra när hon är trött. En av grabbarna på dagis kommenterade;
-Kolla hon har tungan ute!
Storebror var blixtsnabb;
-Ja, hon lipar åt dig!
Pappan log inombords. Storebror fann sig snabbt och gjorde något kul av grejen.
Grabbarna tyckte då att hon var en extremt cool tjej som kunde göra det.

I går föll Elsa illa mot en byrå med vass kant. På något vis lyckades hon bita ett rejält hål i tungan. Det ser för hemskt ut när hon öppnar munnen. Ett stort djupt sår rakt ner i tungan. Enligt morfar syr man nästan aldrig i tungor och hålet kommer växa igen av sig själv. Men ni kan tänka er hur ont det gör att äta med ett hål i tungan!

På Halloweenpromenaden i skogen i går kväll smälte Elsa in bland alla spöken och häxor. Det såg nästan ut som hålet var skapat enkom för att skrämmas dagen till ära.

3 kommentarer:

Christina M sa...

storebror är coolast i världen!

Och aj aj för tungan. Vince trillade för ett tags edan in i en list pa en dörr o fick ett jag pa insidan av läppen. En liten tand rätt ner i läppen som lämnade ett stort hal. Mamman grät mer än sonen som inte verkar känna smärta sa lätt.

Ulla sa...

Bra gjort av storebror som fann sig så snabbt och fyndigt. Aj, vad det gör ont att läsa om Elsas tunga. När L var runt 3-4 år så satte hon tungan mot en stolpe mitt i vintern. Jag hällde varmt vatten på, men hon fick sån panik att hon drog och slet och strängen under tungan gick av och blodet rann. Hon kunde inte äta på flera dagar och usch vad ont hon hade. Hoppas att hålet läker snart.

Fredric och Jag sa...

Hej

Tack för en fantastisk blogg. Du skriver allt så positivt så jag blir glad. Jag är själv i vecka 32 och fick i vecka 25 vet att vi väntar en pojke med DS.