tisdag 26 augusti 2008

Min kärlekssång

Utmaning från Masarinmamman (som blev utmanad av Abbes pappa, som i sin tur blev utmanad av Mymlan som vill sprida kärlek!). Välja den bästa och finaste kärlekssången jag vet och kommentera varför.

En endaste lite sång när det finns så många kärlekssånger som betytt/betyder så mycket. Olika sånger till olika situationer och till olika kärlekar. Hur väljer man en enda?


Efter en halv dags funderade får det bli Under ytan med Uno Svenningsson. På något sätt symboliserar den kärleken till människor för mig. Kärleken till sig själv och till sina medmänniskor.
Naket, sorgligt men så vackra ord.

Utmanar Emilias mamma, IrmaFreja, Ett nytt liv och Vardagspussel. Hur väljer ni?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm det var inte så svårt, jag väljer: Du är det finaste jag vet, med Björn Afzelius. http://www.youtube.com/watch?v=9w1lCmXblKQ&feature=related

Den sången relaterar jag till Emilias födelse. Vi sjöng den på Lillans dop. Och varje gång jag hör den idag blir jag rörd. Låten står för all den kärlek jag känner för min dotter!
Detta var en härlig ide´av er!!
Kram på grodfamiljen:-)

Anonym sa...

Fint val!

Kram

VARDAGSPUSSEL sa...

lovar att skriva...jag funderar fortfarande bara :)
Hoppas allt är fint med er, hälsa familjen!!

Abbes pappa sa...

"Att alla har vi varit barn
och hjälplösa nån gång.
Älskat utan gränser,
älskat utan tvång.

Under ytan
är vi alla små.
Under ytan
kan en god själ förgå"

Bra val, hörru.