fredag 18 april 2008

Läsning är som honung för själen

Böcker betyder mycket för mig. Läsningen är en sorts terapi när livet snurrar fort runt omkring en. Storebror tycks ha ärvt mitt intresse för orden och historierna. Han suger åt sig som en svamp. Igår kväll avslutade vi Mio min Mio. Både storebror och jag var bara tvungna att veta hur det gick med prins Mio och Riddar Kato, med hjärtat av sten. Som i de allra flesta sagor slutade det lyckligt och storebror somnade med hjälten, riddar prins Mio, innanför ögonlocken.
För mig är det som att hoppa ca 30 år tillbaka i tiden och förundras över hur jag minns meningar och stämningar i boken med en glasklar tydlighet.

Elsa gillar också böcker, faktiskt både att titta i och att bita på.


1 kommentar:

Ulla sa...

Hej!
Jag älskar att läsa böcker, det finns inget bättre sätt att fly vardag och jobbiga saker. Alla mina 3 tjejer läser också gärna böcker och det känns bra att det har gått i arv. Linnea är duktig att läsa och vi läser några sidor varje kväll, vi turas om att läsa en sida var. Det är mycket som är bra med böcker och det brukar vara kul att tugga på dom när de är lite mindre.

Ha en skön helg.
Ulla