tisdag 10 mars 2009

Lång vänskap, lite på distans

I fredags hade jag mina bokklubbsvänninnor på besök. I tio år har jag haft äran att möta dessa underbara kvinnor ca 1 gång i månaden med uppehåll ca 2-3 månader per år. Vi träffas alltid på måndagar annars men eftersom jag flyttat en bit bort blev det denna gång en fredagsträff för första gången. Kvällen blev super mysig med djupa och ytliga samtal, vin i glasen och så mycket skratt att storebror klagade högljutt.

Tänk att tio år kan gå så snabbt och tänk vad vi egentligen känner varandra väl även om vi träffas endast några timmar varje månad. Och tänk vad som hänt under dessa år: Många hundar som kommit och gått, män har kommit för att stanna eller för att bytas ut, många många barn som fötts och många hus som fått nya ägare. Alla har befunnit sig i åren då allt händer på något sätt. Det är en ära att få följa med på dessa sju kvinnors resor.

Jag var nästan avundsjuk när alla begav sig upp till kavaljersflygeln för att nanna kudden. Säkert fortsatte diskussionerna där.

Inga kommentarer: