onsdag 26 mars 2008

Var är våren?

Var har våren tagit vägen? Ute är det snö och ännu mer faller i stora flingor från himlen. Grodan Elsa var på kontroll på BVC igår och följer sin vikt, längd och huvudomfångskurva bra. Visst känns det i mammamagen när sköterskan frågar de obligatoriska frågorna -Kryper hon, drar hon sig upp till stående, säger hon några ord osv? Jag skulle vilja svara "ja" på något men vet ju att det kommer, men det kommer i sin egen takt.
I väntrummet pratade jag med en mamma som undrade hur gammal Elsa var. Jag berättade och berättade att hon är en Down prinsessa. Mamman var genuint intresserad och vi hade ett intressant samtal. Det är slående att så många är intresserade och vill veta mer. Det känns tryggt att veta!
Idag har jag läst många artiklar i olika tidningar om barn med Downs syndrom. Alla med anledning av "World Downs Syndrome Day" den 21 mars. Bra att det lyfts fram men jag saknar artiklar om äldre personer med Downs syndrom.

Nu vaknar Grodan och vill ha lunch. Annars kommer det tydliga "jag vill ha mat, nu!" lätet och det är inget kul läte. Jag lovar.

Inga kommentarer: